Friday, October 16, 2009

Situasi

yg pertama

saya dan ummi nak pergi uitm pgi tdi
saya tersangat nak pergi awal
begitu juga ummi
reason: nak PARKING!!!
skrg time konvo nie memang macam 'alhamdulillah'
nak dapat parking~
saya dan ummi kedua2nya membawa kereta masing2
padahal arah tuju sama dan dari tempat yg sama~
banyak kali juga saya fikir xpatut tol kitaorg ni
bukan nak car-pool~

ok.
kereta saya di depan...
kereta ummi di belakang..
saya dah siap dahulu~
ummi sedang bersiap2~

huhu..caner la nak keluarkan?

pokoknya : BERSABAR~

tggu la ummi bersiap...
dia keluar~
lepastu saya pulak~

cbe imbas balik objektif nak keluar awal tdi apa?
nak parKING

racing ngan ummi sampai uitm
[kasi can.. menghormati yang tua~ kasi dia depan aa
lagipon keta dia powerful lgi~ huhu]

sampai2 kat mutilevel parking....

alhamdulillah~

masih ada lagi 1/2 level yg ada parking

moral of the story:
1.BERSABARLAH KERANA BERSABAR ITU INDAH
2.DAPAT TEST POWER NGAN MAK SENDIRI ;P
3. HAHA... NAK KASI JELES KAT ORG LUAR NEGARA...KORANG BOLEH KE WAT CAMNI? ;P :P :P


yang kedua
baru balik dari kenduri doa selamat jiran sebelah.
mohon agar selamat pergi menunaikan haji dan pulang dengan haji mabrur. ameen!~ insyaAllah

jiran sebelah ni panggil pakcik n mak cik saje~
mereka ini sudah pon mempunyai cucu [seramai....erm...6 org kowt]
the thing is...... they all speak english okeyh
no malay2 one
you got to speak in english with them~
aiyooo...memang saje nak test power tol dak2 ni
but its good to improve your english because
you try to do such thing with your friends and
selalunya tidak berapa menjadi~
haa ni.. bagi sebijik!~
converse with them in english or else they don't understand
[alright..kidding.. they do understand malay...but they choose not to speak malay]
all n all
they all are comeyl!~
"who are you?" [hampehnyer dak kecik!~]

moral of the story:
1.melentur buluh memang kena mula dari rebung
2.kita hanya sekadar belajar.. praktik memang kureng. so kena cuba untuk banyak converse with people in english and arabic!~ really must do!~
3.nak kena ada anak...[kuang3x...]


till then
Allahu'alam.