Monday, December 10, 2007

Lepas bayar tol, tunggu sampai lampu hijau baru jalan

Untuk kengkawan sumer..,
Mintak ambik perhatian semua bila membayar tol harap kita tunggu lampu
hijau nyala baru kita jalan..(kan dekat tol gate tu ada lampu cam trafik
lite tu).. Bukan sebab apa, sebab untuk mengelakkan dari duit tol yang
kita
bayar tu dari 'di songlapkan' oleh mamat2 minah2 tol gate yang tak
bertanggungjawab..

Dia orang ni selalu 'carik makan' dgn duit extra cenggini la.. bila
lepas
bayar tol tu, sepatutnya dorang akan punch that button untuk mengesahkan
pembayaran duit tol kita tu.. then pastu baru lampu tu turns green tu..
but
kalau lampu tu still merah, jangan jalan..ok? Itu tandanya tol attendant
yg
bertugas tu nak songlap duit kita tu..

Cuba bayangkan dalam satu hari ada berapa bijik kereta yg lalu lalang
kat
pondok tol dorang tu.. kalau sebijik kereta 50sen.., 10 kereta dah 5
ringgol.. kalau 100 keter dah berapa ek..?

Hari sabtu yg lepas ni, baru je sound satu minah yg jaga tol ni.. tak
padan ngan muka decent look je.. tapi naaakkk jugak carik makan camtu.
Kat
tol tu aku dah bayar exact figure 50 sen.. pastu lampu belom tukar hijau
lagi, so aku pun tungguuuu je kat situ.. So ini minah sudah tak tentu
arah
muka dia. Kira nampak arr dia ni cam gelisahh je. Then aku hulur
tangan..
Last2 dia bgi resit tol yg tah bila2 punya ntah..(tau dia memang stand
by
je resit tu..) but lampu still merah. Tau tak pastu dgn suara cam
glabahh
je..dia cakap.."..alaa, jalann je bang.."

Aku plak yg dah sedia maklum dia nak kapur duit aku ni pandanggg je kat
muka dia and tanya balik..," asal tak punch..??" .dia reply balik.."dahh
punchh dahhh.." (muka mengelabah gila..). "Takde,takde selagi tak hijau
lampu tu, aku takkan jalan..." kereta semakin berderet2 kat belakang.
Minah
tu finally punch that machine n lampu pun hijau baru aku jalan..sebelum
blah aku nampak muka dia pucat abis..,and cuba nak buat2 macam takde
apa2
je..panass tul ati..( kebetulan a week before aku dah kena dengan orang
yg
sama, kat tol plaza yg sama, but di booth yg lain..)

Harap pesan kat kengkawan yg lain ehh..yg kita ni kehulu kehilir penat
mmbayar tol, terkial2 laaa carik coins lam keter.. Takkan nak biar coins
kita bayar tu 'di kapur' oleh dorang2 ni..

Heboh!....heboh!..... pada kawan2.... sahabat2..... member2...... dan
semua
kenalan di mane saje.